divendres, 27 de setembre del 2013

L'Educació Física i els xiquets amb TDAH



Els xiquets  amb trastorn de TDAH ( Trastorns per dèficit d'atenció ihiperactivitat ) sol presentar problemes en la seva adaptació a l'ambient escolar . L'àrea d'Educació Física es mostra com un marc ideal per a aquests alumnes / as, ja que es treballa la relaxació i inhibiciómuscular , el control postural i l'autoestima , fonamentals per ells , a més de beneficiar-los en el seu rendiment acadèmic , utilitzant estratègies que fomenten l'atenció.Conèixer el trastorn i les seves característiques per part de la família i dels professors que treballen amb el xiquet , pot tenir com a recompensa una millora de les seves relacions socials , autoconeixement  i autoestima . A més hem de tenir clar que tot esforç a l'aula ha de tenir la seva continuïtat i coordinació amb la família .La síndrome d'hiperactivitat és bastant freqüent en la infància i ha estat estudiat des de fa temps però les seves causes no estan ben delimitades . Entre les possibles causes més investigades destaquen :Factors biològics , retard maduratiu , factors pre i perinatals ,influències genètiques, factors familiars ...A més poden presentar com a conseqüència del seu dèficit d'atencióles següents característiques entre d'altres:- Baixa autoestima .- Es distreu i s'avorreix fàcilment pel que manté l'atencióno més per períodes molt curts .- Pot presentar baix rendiment acadèmic tot i posseir un nivell d'intel · ligència mitjana o superior .- Perd objectes personals amb freqüència, no acaba el que començai parla en excés .- Continus moviments de peus i mans i té dificultat perromandre assegut quan se li demana .- És impacient , no sap esperar el seu torn , interromp o es posaen els jocs d'altres nens .En Educació física , com en altres àrees , podem dur a terme una sèrie d'actuacions com ara :- Donar-los una responsabilitat quant a treure o guardar el material o obrir el gimnàs . Així podem aconseguir que no hagi d'esperar molt de temps a la fila , aspecte que agreuja el problema .- Establir jocs cooperatius perquè participi activament i essentin integrats .- Reforçar positivament davant resultats efectius , per exemple ,quan presenti un bon comportament .- Desenvolupar abans i després de la pràctica de l'activitat física exercicis de respiració ( aquests exercicis proporcionen una moderadasensació de relaxació i autoconeixement , iniciant-se amb una breusèrie de respiracions lentes i profundes , seguida d'una seqüènciamés llarga de respiracions curtes i poc profundes i tenint encompte no fatigar als nens amb aquests exercicis ) i relaxació ( jaque aquests exercicis estan molt relacionats amb els principis delcontrol i de la relaxació muscular . Com millor coneguem la nostracapacitat per controlar el cos , millor utilitzarem nostres músculs per alliberar tensions . Podrem utilitzar per a  de relaxació - tensió i de relaxació de tot el cosmitjançant exercicis de tensió- distensio.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada